Betingelser og rejseregler

  • Fælles landsdækkende rejseregler

    Den 15. januar 2017 fik alle trafikselskaber i Danmark ét sæt fælles landsdækkende rejseregler, uanset om du rejser med bus, tog eller metro. Rejsereglerne udgives af Arriva Tog, DSB, Metroselskabet I/S, Trafikselskabet Movia, BAT, FynBus, Sydtrafik, Midttrafik og Nordjyllands Trafikselskab.

    Klik her for at finde de fælles landsdækkende rejseregler.

    Andre regler

    EU's Passagerrettighedsforordning er gældende for alle togrejser med Arriva.
  • Handelsbetingelser

    Anvendelsesområde
    Nærværende handelsbetingelser gælder for køb af billetter via Arrivas webshop på Arriva.dk samt køb via Arriva Tog app. 
    De specifikke regler og betingelser for de enkelte billetter findes under hver billettype på hhv. Arriva.dk og i Arriva Tog app.
    Under rejsen gælder de Fælles Landsdækkende Rejseregler. 

    Betaling
    Der kan i webshoppen på Arriva.dk og i Arriva Tog app betales med Mobilepay eller med et af følgende kort:
    Dankort, Visa, American Express, JCB og Mastercard.

    Levering
    Køb via Arrivas webshop på Arriva.dk
    Billetter anses for leveret, når billetten er korrekt afsendt til en mail eller til et telefonnummer som sms. 

    Køb via Arriva Tog app
    Billetter anses for leveret, når billetten er korrekt afsendt til Arriva Tog app. Billetter leveres og gemmes kun på den tablet/smartphone, de er købt til. Det er ikke tilladt at ændre, kopiere eller videresende billetter købt i Arriva Tog app.

    Slettes Arriva Tog app fra en tablet/smartphone, slettes gyldige billetter købt til appen på den specifikke tablet/smartphone tilsvarende. Ved geninstallation af Arriva Tog app på samme tablet/smartphone genhentes de gyldige billetter, når det samme telefonnummer, som billetterne er købt til, tilsvarende registreres i Arriva Tog app.

    Bortset fra situationen beskrevet ovenfor, er det ikke muligt at få genskabt eller i øvrigt refunderet mistede billetter.

    Reklamation
    Eventuelle fejl eller mangler ved billetter købt via Arrivas webshop eller via Arriva Tog app skal påberåbes i rimelig tid, efter fejlen er opdaget. Det er pligtigt at angive og på forlangende vise, hvor fejlen eller manglen findes. Der kan i udgangspunktet kun klages over fejl, der skyldes Arriva. Enhver indsigelse skal rettes til Arrivas kundeservice. Kontaktformular findes her.

    Der er desuden mulighed for at klage over Arrivas webshop til den Europæiske online klageportal, via dette link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
    Klages der via den Europæiske online klageportal, skal følgende mailadresse oplyses for Arriva: Kundeservice@arriva.dk

    Fortrydelse/standsning af betaling
    Hvis betalingen af en billet efter levering standses, og Arriva efterfølgende kan dokumentere, at billetkøbet var forløbet korrekt, pålægges et gebyr på kr. 250,- udover billetten pris for udebleven betaling for billetten. Enhver form for misbrug kan medføre politianmeldelse.

    Fortrydelsesretten i henhold til forbrugeraftaleloven gælder ikke ved aftaler om personbefordring jf. forbrugeraftaleloven § 1, stk. 4, nr. 4, og gælder derfor ikke ved køb af billetter via Arrivas webshop eller Arriva Tog app.

×

Brug af cookies på arriva.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Ved at benytte arriva.dk accepterer du vores brug af cookies.