DSB Pladsbillet

30,- kr.

Køb billet
Læs mere

Dine fordele med
DSB Pladsbillet

Vær sikker på at få en siddeplads
Koster kun 30 kr.
Sid sammen, når I rejser flere
Vælg selv, hvilket område du vil sidde i

Ofte stillede spørgsmål om DSB Pladsbillet

Hvor kan DSB Pladsbillet benyttes?
En DSB Pladsbillet kan benyttes til rejser i Danmark med DSBs tog i InterCity, InterCityLyn og enkelte DSB regionaltog. Du kan se, hvilke strækninger DSB kører på her . 

Pladsbilletten er gyldig til en siddeplads på hele din togrejse med DSB – også selvom du skifter tog undervejs.  
Gælder en Pladsbillet også til returrejse?
Billetten gælder kun på den valgte dag, det valgte tidspunkt og til den plads, der står på billetten og kan derfor ikke bruges, hvis du skal rejse retur. 

Vil du også være garanteret en siddeplads på din returrejse, skal du købe en ny Pladsbillet. 
 
Gælder DSB Pladsbillet kun til en siddeplads?
Ja, Pladsbilletten gælder kun til en siddeplads til den afgang og på den dato, der fremgår af billetten. 

Du skal derfor ved siden af din Pladsbillet have en billet tid dig selv – eksempelvis en Enkeltbillet, Rejsekort eller Pendlerkort
 
Hvad koster en Pladsbillet?

Billetten koster 30 kr.

Hvordan kan jeg købe en DSB Pladsbillet?
Billetten kan købes online via Arriva Tog app  eller i vores webshop  samt i billetautomaten på stationerne eller i de betjente billetsalg.
Kan DSB Pladsbillet bruges i Arrivas tog?
Billetten kan ikke bruges i Arrivas tog, men kan kun bruges til togrejser med DSB. Du kan se, hvilke strækninger DSB kører på her .

Ønsker du en pladsbillet, som du kan bruge til rejse med Arriva, skal du købe en Arriva Pladsbillet
Kan DSB Pladsbillet ændres eller tilbagebetales?
En Pladsbillet kan tilbagebetales efter følgende regler:

  • Billetter købt i betjente billetsalg eller i en billetautomat kan indtil rejsedagen tilbagebetales mod et gebyr på 40 kr. i de betjente billetsalg. På selve rejsedagen tilbagebetales ubenyttede billetter mod et gebyr på 40 kr. på den station, hvor billetten er købt, eller hvorfra rejsen skal foretages.
  • Billetter købt via Arriva Tog app og Arrivas webshop kan kun tilbagebetales ved skriftlig henvendelse til Arrivas Kundeservice, senest dagen før afrejse.
Hvad skal vises ved billetkontrol?

Billetten skal ved billetkontrol vises til personalet, enten som fysisk billet/print-selv-billet eller direkte fra din pc, tablet eller smartphone.

Også interessant for dig

Arriva Pladsbillet
Vær sikker på at få en siddeplads i toget.
Læs mere
Arriva YourWay
Rejs ekstra billigt på udvalgte strækninger og afgange.
Læs mere
Arriva OneDay
Rejs frit hele dagen i Arrivas tog fra kun 129 kr. 
Læs mere
Enkeltbillet
Standardbillet til alle stationer i Danmark.
Læs mere
Rejsekort
Ét kort til alle dine rejser med bus, tog og metro i hele landet.
Læs mere
Arriva Cykelbillet
Tag din cykel med hele dagen i Arrivas tog.
Læs mere
Arriva Nordtyskland
Tag en dag til Nordtyskland for kun 195 kr.
Læs mere
Pendlerkort
Billigste løsning for dig, der ofte rejser på samme strækning.
Læs mere

Har du brug for hjælp? Vi sidder klar til at svare på dine spørgsmål 

Har du spørgsmål eller input, hører vi meget gerne fra dig.
Vores kundeservice sidder klar til at hjælpe ved telefonerne alle dage i tidsrummet fra kl. 06:00 til 24:00.

Ring til os på 70 80 44 44
eller
Benyt vores kontaktformular

Vær opdateret med seneste nyt fra Arriva

Vil du have chancen for at vinde 2 dagsbilletter til Arrivas tog?

Så tilmeld dig Arrivas nyhedsbrev og deltag i konkurrencen. Samtidig bliver du blandt de første til at høre om spændende nyheder og gode tilbud. 

Tilmeld nyhedsbrev

Arriva station stop
×

Brug af cookies på arriva.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Ved at benytte arriva.dk accepterer du vores brug af cookies.