Vigtig MobilePay opdatering i Arriva Tog app d. 4. maj 2022

 

MobilePay har bygget en ny og mere fremtidssikker platform, som vi planlægger at lancere i Arriva Tog app d. 4. maj 2022. Opgraderingen foretages om aftenen, og er nødvendig for at vi kan fortsætte med at tilbyde MobilePay som betalingsløsning. Der kan om aftenen i forbindelse med opgraderingen opleves nedetid i vores app og webshop.
 

Til dig med iPhone 6 eller ældre iPhone

Opgraderingen har særlig betydning for de af vores brugere, som benytter en iPhone 6/6 Plus eller tidligere modeller. Disse mobiltelefoner vil ikke længere være understøttet i vores app, da MobilePay og vores udbydere af betalingskortløsninger heller ikke understøtter de nævnte modeller. Konkret betyder det, at du fra d. 4. maj 2022 ikke længere vil kunne købe billetter og pendlerkort i vores app, men du vil kunne se tidligere køb. 
 
Vi lukker ned for ældre Arriva Tog app versioner end 1.30 ved udgangen af maj 2022. Hvis du ønsker fortsat at kunne benytte Arriva Tog appen er det nødvendigt med en iPhone 6S eller nyere, eller en mobiltelefon med Android på minimum version 6. 
 
Brugere på iPhone 6S eller senere, kan uden problemer opdatere til vores nyeste version af Arriva Tog appen.
 

Lidt om den fremtidige betalingsløsning

Med den nyeste opdatering af appen, vil du som bruger fortsat kunne vælge enten at betale med MobilePay eller betalingskort. Vælger du MobilePay vil betaling fremover ske direkte i vores app, uden at skifte app fra Arriva til MobilePay i betalingsprocessen. Første gang du benytter vores app, efter opdateringen i App Store el. Google Play, vil du blive bedt om accept til, at MobilePay betalinger sker direkte i Arriva Togs app. Du kan læse mere om vores nye MobilePay løsning, og hvordan den fungerer, her.
 
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice på telefon 70 80 44 44.