Hittegods

 

Læs herunder hvad du kan gøre, hvis du har glemt noget i et Arriva tog.

Alt hittegods, der findes i Arrivas tog, samles på Arrivas hittegodskontor, der ligger i Silkeborg.

OBS: Læs mere om hvad du gør, hvis du har glemt noget i en Arriva Bus.

 

Efterlys det du har glemt

Du kan fortælle Arriva Tog at du har mistet en personlig ejendel, ved at indsende en efterlysning her. Inkludér gerne en beskrivelse af genstanden og evt. billeder, samt information om hvilket tog (strækning / tidspunkt), du kan have glemt den i. Så vil vi gennemgå vores katalog af fundne sager.

Indsend din efterlysning ved at udfylde formularen her.

Hvis vi har fundet dine ejendele, får du besked, så vi kan aftale afhentning eller forsendelse.

Vedhæft gerne billeder af din ejendel eller evt. en købskvittering, og husk at medbringe legitimation. Ved udlevering vil vi bede om beviser for at du er den rette ejermand.

 

Ofte stillede spørgsmål om Hittegods

Arriva Tog har fundet det jeg har glemt. Hvordan kan jeg hente det?

Hvis vi har fundet din glemte ejendel, vil vi kontakte dig pr. mail eller telefonisk. Her får du valget mellem selv at afhente dine ejendele på vores hittegodskontor på Drewsensvej 1A, 8600 Silkeborg, eller at få det tilsendt med posten mod betaling for forsendelsesomkostningerne.


Vores hittegodskontor har åbent hverdage kl. 10-14. Husk at medbringe legitimation (sygesikring/kørekort/studiekort med billede).

Vi afleverer jævnligt hittegods til politiet, og derfor beder vi om, at du henter din(e) glemte ting indenfor 10 hverdage efter vi har informeret om at tingen er fundet.

 
Hvordan får jeg sendt mine glemte ting?

Du kan sende os en Postnord pakkelabel for din pakke. Når vi har fundet din glemte ting, vejer og måler vi den, så du kan bestille den korrekte pakkelabel med din adresse. Pakkelabelen kan købes her og skal vedhæftes som pdf i dit svar til hittegods.

 
Hvornår har Hittegodskontoret åbent?

Arriva Togs hittegodskontor har åbent alle hverdage mellem kl. 10 – 14. Helligdage undtaget.

Jeg har fundet min ting igen og alligevel ikke glemt den i toget. Hvad gør jeg?
Hvis du opdager at den genstand, du havde efterlyst i vores hittegods-katalog, alligevel ikke er blevet glemt i toget, må du meget gerne kontakte os. Det gør du ved at ringe til vores Kundeservice på 70 80 44 44.
Jeg har glemt min cykel i toget. Hvad gør jeg?

Har du glemt din cykel i toget, bliver den med det samme overdraget til politiet, som registrerer cyklen i deres hittegodssystem. Du skal derfor henvende dig til politiet, hvis du ønsker din cykel udleveret.

Læs mere her om politiets håndtering af hittegods.

Jeg har glemt noget i bussen. Hvad gør jeg?

Tjek hvor du skal henvende dig, hvis du har glemt noget i en af Arrivas busser.

Jeg har ikke mulighed for at hente det, jeg har glemt. Hvad gør jeg?

Hvis du ikke har mulighed for at hente dine ting i Silkeborg, sender vi dem gerne til dig mod betaling af forsendelsesomkostningerne.

Min glemte ejendel er ikke blevet fundet. Hvad gør jeg?

Der kan gå nogle dage fra en genstand bliver glemt, til den dukker op på vores hittegodskontor. Derfor kan du være heldig at din glemte ejendel dukker op senere, selv hvis vi ikke har kunnet finde den i vores katalog i første omgang.

Hvis vi senere hen finder din glemte ejendel, kontakter vi dig pr. telefon eller mail.

Vær opmærksom på at der er nogle genstande, vi ikke registrerer, såsom ødelagte paraplyer eller fordærvelige madvarer.

Hvor længe opbevarer I hittegods?

Vi opbevarer hittegods i op til 30 dage. Herefter vil hittegodset blive overdraget til politiet. Værdigenstande vil blive overdraget til politiet hurtigst muligt efter indlevering.

Læs mere om Politiets håndtering af hittegods her

 

Bliv opdateret med seneste nyt fra Arriva

Modtag information om produkter, køreplaner, kampagner, spændende konkurrencer og andre nyheder fra Arriva direkte i din indbakke. Du kan altid ændre dine præferencer her.

Tilmeld dig nyhedsbrev

Arriva station stop