OBS: Der er krav om mundbind i al offentlig transport, inkl. i tog, bus og på stationer, fra lørdag d. 22. august til 31. oktober. Læs mere her.

Fra d. 12.08 er der indført krav om pladsbillet i DSBs InterCity og InterCityLyn-tog. Læs mere om DSB pladsbillet her.

Rejsetidsgaranti


Kompensation hvis toget er forsinket eller aflyst

Er toget forsinket eller aflyst, kan du her læse om dine muligheder for at søge om kompensation.

Hvis du er blevet forsinket på din rejse med Arrivas tog, kan du være berettiget til kompensation via Arriva Rejsetidsgaranti eller Arriva Pendlerrejsetidsgaranti. Hvilken form for kompensation du kan søge, afhænger af, hvilken type billet du rejser på. 


Arriva Rejsetidsgaranti

Hvis du rejser på billet eller rejsekort, kan du få kompensation, hvis toget ankommer mere end 30 minutter forsinket til din bestemmelsesstation. Kompensationsstørrelsen beregnes ud fra billetprisen. 

Som pendler kan du også vælge at søge Arriva Rejsetidsgaranti for hver enkelt rejse, der bliver forsinket 30 minutter eller mere, som alternativ til Arriva Pendlerrejsetidsgaranti. Kompensationsstørrelsen beregnes derved af kortets dagspris.

Læs mere om Arriva Rejsetidsgaranti.

Søg om Arriva Rejsetidsgaranti.


Arriva Pendlerrejsetidsgaranti

Hvis du rejser på Pendlerkort, Ungdomskort eller Periodekort kan du tilmelde dig Arriva Pendlerrejsetidsgaranti og hvert kvartal søge om kompensation, hvis vi ikke kører som lovet.

Læs mere om Arriva Pendlerrejsetidsgaranti.

Se om der udbetales kompensation for det seneste kvartal.

Log på Mit Arriva, hvor du skal være tilmeldt Arriva Pendlerrejsetidsgaranti for at vi kan behandle din ansøgning.  


Afbrydelse af rejsen 

Er der opstået en forsinkelse på 60 minutter eller mere, og vælger du derfor at afbryde en togrejsen, kan du rejse retur til afrejsestationen på samme billet og få billetten tilbagebetalt. 


Forplejning ved forsinkelser på 60 minutter eller mere

Er du blevet forsinket med 60 minutter eller mere på din rejse med Arriva, tilbyder vi at refundere op til 50 kr. af dit køb af noget let at spise og drikke.

Forsinkelsen kan ske, mens du befinder dig på perronen eller undervejs i toget. Købet skal foretages i forbindelse med rejsen og kan tidligst ske, når forsinkelsen er forekommet.

Du får din refusion ved at indsende din kvittering for dit køb af forplejning og en kopi af din billet. Oplys venligst, hvilket tog du rejste med samt dit kontonummer.

Søg om refusion af forplejning.


PendlerPlus – et ekstra tilbud 

Rejser du på et Pendlerkort købt hos Arriva, kan du tilmelde dig PendlerPlus, hvor du automatisk får kompensation, hvis vi ikke kører som lovet, samt adgang til en række unikke fordele og tilbud.

Denne mulighed har du også, selvom du søger om rejsetidsgaranti. 

Læs mere om PendlerPlus.

Også interessant for dig

PendlerPlus
Få adgang til unikke fordele og tilbud med PendlerPlus.
Læs mere
Pendlerkort
Billigste løsning for dig, der ofte rejser på samme strækning.
Pendlerkort
Arriva Cykelbillet
Tag din cykel med hele dagen i Arrivas tog.
Læs mere
Rejsekort
Ét kort til alle dine rejser med bus, tog og metro i hele landet.
Læs mere

Vær opdateret med seneste nyt fra Arriva

Vil du have chancen for at vinde 2 dagsbilletter til Arrivas tog?

Så tilmeld dig Arrivas nyhedsbrev og deltag i konkurrencen. Samtidig bliver du blandt de første til at høre om spændende nyheder og gode tilbud. 

Tilmeld nyhedsbrev

Arriva station stop