Der er krav om mundbind/visir i al offentlig transport, inkl. i tog, bus og på stationer, frem til d. 10. juni 2021. Læs mere her.

Vær opmærksom på at DSB har krav om pladsbillet i IC-, IC Lyn og Regionaltog. Der er ikke pladsbilletkrav i Arrivas tog. Læs mere her.

Arriva Pendlerrejsetidsgaranti

 

Arriva Pendlerrejsetidsgaranti er et tilbud til dig der rejser på:

1. Pendlerkort / Periodekort
2. 
Ungdomskort
3. 
Rejsekort med minimum rabattrin 5
4. 
Rejsekort Pendlerkort / Pendlerkombi.

Med pendlerrejsetidsgaranti er det nemt for dig som pendler at søge om kompensation, hvis vi ikke kører som lovet. Pendlerrejsetidsgaranti opgøres, søges og udbetales kvartalsvist. Se ansøgningskalender længere nede på siden.

Kompensationen udregnes efter den gennemsnitlige punktlighed på din målestrækning.

Du kan søge kompensation gennem pendlerrejsetidsgaranti, hvis du:

  1. Har et pendlerkort/periodekort/ungdomskort med en periode på mindst 30 dage eller et Rejsekort med pendlerperiode eller minimum rabattrin 5.
  2. Har tilmeldt dig pendlerrejsetidsgaranti i Mit Arriva senest ved kvartalets udgang.
  3. Kan medsende dokumentation for at du havde ét af ovennævnte kort, som var gyldigt i det aktuelle kvartal.

 

Sådan tilmelder du dig Arriva Pendlerrejsetidsgaranti

  1. Ansøgning om Arriva Pendlerrejsetidsgaranti forudsætter, at du er tilmeldt Mit Arriva, som er din bruger-profil hos Arriva. Du kan tilmelde dig Mit Arriva her eller ved at klikke øverst i højre hjørne her på hjemmesiden.

     

  2. Når du har oprettet en profil på Mit Arriva, skal du tilmelde dig Pendlerrejsetidsgaranti. Det gør du via Mit Arriva-startsiden, hvor du finder valgmuligheden: ”tilmeld eller ret dine valg og oplysninger.” Her skal du nederst på siden sætte flueben ved ”Tilmeld pendlerrejsetidsgaranti.”

     

  3. Vælg hvilken målestrækning du vil tilmelde dig pendlerrejsetidsgaranti for. Du kan kun have én målestrækning tilmeldt Pendlerrejsetidsgaranti ad gangen. Det er kun muligt at søge om kompensation for den målestrækning man er tilmeldt.

 

Du kan se et kort over togstrækningerne her.

 

Sådan søger du om kompensation

  1. Tjek om der udbetales kompensation for din målestrækning i det forgangne kvartal.
  2. Udfyld ansøgningsformularen med personlige oplysninger, pendlerkort-oplysninger samt hvilken målestrækning og hvilket kvartal du søger for.
  3. Vedhæft billeder / skærmbilleder af dine pendlerkort for de aktuelle måneder.
  4. Indsend ansøgning elektronisk, via vores kontaktformular eller udfyld denne blanket og indsend pr. post til Arriva Tog A/S, Att. Pendlerrejsetidsgaranti, Drewsensvej 1, 8600 Silkeborg.
  5. Du vil modtage svar senest 10 hverdage efter vi har modtaget din ansøgning.

 

Ansøgningskalender

Kvartalsopgørelser Kompensation kan søges efter
1. kvartal (januar, februar, marts)     1. april
2. kvartal (april, maj, juni)     1. juli
3. kvartal (juli, august, september)     1. oktober
4. kvartal (oktober, november, december)     1. januar

Ofte stillede spørgsmål om Arriva Pendlerrejsetidsgaranti

Hvad er en målestrækning?

 

En målestrækning er en defineret strækning som Arriva måler antallet af forsinkelser og aflysninger på, i løbet af et kvartal. Når du tilmelder dig pendlerrejsetidsgaranti, skal du vælge den ”målestrækning,” som du ønsker at være tilmeldt. Man kan kun være tilmeldt én målestrækning. Du vil få kompensation for eventuel forsinkelse på hele målestrækningen, også selvom du kun rejser på en lille del af målestrækningen. Kompensationen beregnes ud fra prisen på dit pendlerkort.

 

Du kan vælge mellem følgende målestrækninger:

 

Aarhus-Struer

Aarhus-Herning-Skjern

Skjern-Esbjerg

Esbjerg-Tønder (Niebüll)

Varde-Nr. Nebel

Struer-Thisted

Odense-Svendborg

Struer-Vejle

 

Du kan se et strækningskort her

 

Læs mere om Kundepunktlighed og Togpunktlighed her

 

Det er kun muligt at være tilmeldt én målestrækning og man kan kun søge kompensation for den målestrækning, man er tilmeldt.

 

Hvis dit pendlerkort gælder til en rejse fra en station på én målestrækning (f.eks. Silkeborg st. på målestrækningen Aarhus- Herning - Skjern) til en station på en anden målestrækning (f.eks. Varde st. på målestrækningen Skjern-Esbjerg) må du vælge, hvilken af de to målestrækninger du ønsker at tilmelde dig.

 

Hvis dit pendlerkort gælder til en rejse fra en station på en Arriva målestrækning (f.eks. Silkeborg st. på målestrækningen Aarhus-Skjern) til en station på en DSB-målestrækning (f.eks. Hedensted st. på målestrækningen Aarhus-Fredericia) må du ligeledes vælge, om du ønsker at tilmelde dig målestrækningen Aarhus-Skjern hos Arriva, eller målestrækningen Aarhus-Fredericia hos DSB.

Hvornår ved jeg om der udbetales kompensation?

 

Arriva Pendlerrejsetidsgaranti opgøres kvartalsvis. I måneden efter et kvartal er overstået, vil vi offentliggøre pendleropgørelserne her på siden. Vi anbefaler at du venter med at søge til kvartalet er opgjort og du kan se om der udbetales kompensation for den målestrækning, du er tilmeldt.

1. kvartal = Januar, februar, marts (offentliggøres i april)
2. kvartal = April, maj, juni (offentliggøres i juli)
3. kvartal = Juli, august, september (offentliggøres i oktober)
4. kvartal = Oktober, november, december (offentliggøres i januar)

 

Du finder opgørelserne her.

Hvordan udregnes kompensationen?

 

Arriva kompenserer med 1 % af prisen på dit pendlerkort for hver 1 % lavere punktlighed end det lovede niveau.

For hver 1 % lavere kundepunktlighed end det lovede niveau, kompenserer Arriva med 1 % af prisen på dit pendlerkort.

Bemærk, at der ydes kompensation i henhold til det antal dage dit pendlerkort var gyldigt i den opgjorte måned. Dit korts fulde pris omregnes derfor til dagsprisen, som ganges med det antal dage du havde gyldigt kort i den aktuelle måned. 

Eksempel:

Hvis et pendlerkort til en pris af 1.800 kr. er gyldigt fra 15. januar 2021 til og med den 28. februar 2021 svarer det til 45 dages gyldighed, og giver en dagspris på kr. 40,00. 

Her vil blive ydet procentvis kompensation jævnfør opgørelserne for 17 dage i januar måned og for 28 dage i februar måned.


Mål for punktlighed:

 

Strækning

Mål for kundepunktlighed

Mål for togpunktlighed

Aarhus-Struer

93,0 pct.

-

Aarhus-Herning-Skjern

93,0 pct.

-

Skjern-Esbjerg

93,0 pct.

-

Esbjerg-Tønder

93,0 pct.

-

Varde-Nr. Nebel

93,0 pct.

-

Struer-Thisted

-

96,7 pct.

Odense-Svendborg

-

89,8 pct.

Struer-Vejle

-

86,7 pct.

 

Da det endnu ikke er alle Arrivas tog der er udstyret med passagertællersystemer, udregnes punktligheden for strækninger, hvor disse tog kører, ud fra ankomsttider og baseres derfor på togpunktlighed. Læs mere her.


PendlerPlus

Rejser du på en Arriva Tog strækning? Så opret en PendlerPlus profil helt gratis og få mere oven i hatten!

Med PendlerPlus får du automatisk kompensation, hvis vi ikke kører som lovet, samt adgang til en række unikke fordele og tilbud.

Læs mere om PendlerPlus

Vær opdateret med seneste nyt fra Arriva

Få gode tilbud, unikke rabatter og spændende nyheder fra Arriva direkte i din indbakke.

Og vær med i lodtrækningen om 5 x 2 dagsbilletter til Arriva tog. 

Tilmeld nyhedsbrev

Arriva station stop