Arriva Pendlerrejsetidsgaranti

Ofte stillede spørgsmål

  • Skal jeg vælge Arriva Pendler Rejsetidsgaranti eller Arriva Rejsetidsgaranti?

    Når du pendler og rejser på kort, som gælder i mindst 30 dage, er Arriva Pendlerrejsetidsgaranti nemt for dig. Alternativt kan du vælge at søge Arriva Rejsetidsgaranti for hver enkelt rejse, der bliver forsinket 30 minutter eller mere.

    Kompensationsstørrelsen beregnes derved af kortets dagspris. Vær dog opmærksom på, at du ikke samtidig kan være tilmeldt  Arriva Pendler rejsetidsgaranti

    Rejser du på et rejsekort med mindst rabattrin 5, har du mulighed for at tilmelde dig Arriva Pendler rejsetidsgaranti.

    De fleste andre rejser er omfattet af Arriva Rejsetidsgaranti.

  • Hvordan tilmelder jeg mig?

    Tilmelding til Arriva Pendlerrejsetidsgaranti forudsætter, at du er tilmeldt Mit Arriva, som er Arrivas servicekoncept for pendlere. Du kan tilmelde dig Mit Arriva ved at klikke øverst i højre hjørne her på hjemmesiden eller ved at klikke her.

    Tilmelding kan også ske ved at benytte tilmeldingsblanketten bag på folderen, som du finder på Arrivas stationer.

    Du kan kun tilmelde én strækning til Pendlerrejsetidsgaranti.

    Hvis dit pendlerkort gælder til en rejse fra en station på én strækning (f.eks. Silkeborg st. på strækningen Aarhus-Skjern) til en station på en anden strækning (f.eks. Varde st. på strækningen Skjern-Esbjerg) må du vælge, hvilken af de to strækninger du ønsker at tilmelde dig.

    Hvis dit pendlerkort gælder til en rejse fra en station på en Arriva strækning (f.eks. Silkeborg st. på strækningen Aarhus-Skjern) til en station på en DSB strækning (f.eks. Vejle st. på strækningen Aarhus-Fredericia) må du ligeledes vælge, om du ønsker at tilmelde dig strækningen Aarhus-Skjern hos Arriva, eller strækningen Aarhus-Fredericia hos DSB.

    Det er kun muligt at søge om kompensation for den strækning man er tilmeldt.

    Du kan se et kort over togstrækningerne her.

    Husk at oplyse, hvordan vi kan komme i kontakt med dig, hvis vi har spørgsmål til din tilmelding eller din eventuelle anmodning om kompensation.

    Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse med medlemsnummer. Dette medlemsnummer skal du gemme.


  • Hvordan udregnes kompensationen?

    Hvis mindre end 97 % af Arrivas tog på en given strækning er ankommet mere end 5 minutter forsinket (Produktregularitet), eller hvis mindre end 99 % af Arrivas tog er gennemført uden aflysning (Trafikpålidelighed), kompenserer Arriva pendlerne.

    Kompensationen udbetales ud fra nedenstående satser, til de pendlere der søger kompensation:

    Produktregularitet   Kompensation   Trafikpålidelighed  Kompensation  
    100 % - 97 % Ingen kompensation 100 % Ingen kompensation 
    96 % 1 % af kortets pris 98 % - 99 % 1 % af kortets pris
    95 %  2 % af kortets pris 97 % 2 % af kortets pris
    94 % 3 % af kortets pris 96 % 3 % af kortets pris
    93 %  4 % af kortets pris 95 % 4 % af kortets pris
     4 % af kortets pris
     4 % af kortets pris
     4 % af kortets pris
     4 % af kortets pris
  • Hvornår ved jeg, om der bliver udbetalt erstatning på min strækning?

    Arriva Pendlerrejsetidsgaranti opgøres kvartalsvis. Når et kvartal er opgjort, kan du se, om der udbetales kompensation for den strækning, du er tilmeldt. Du finder opgørelserne her.

  • Hvordan søger jeg om kompensation?

    Udbetales der kompensation for din strækning, skal du indsende dine pendlerkort (gerne som kopi) sammen med en udfyldt blanket. Blanketten og pendlerkortene kan også indsendes elektronisk til os her.

×

Brug af cookies på arriva.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Ved at benytte arriva.dk accepterer du vores brug af cookies.