Arriva Rejsetidsgaranti

Rejser du på billet, rejsekort eller klippekort og er du mere end 30 minutter forsinket i ankomst på din rejse, kan du søge om kompensation via Arriva Rejsetidsgaranti.

Du kan vælge at få kompensation i form af en rejsetidsgarantibillet eller økonomisk kompensation.


Ofte stillede spørgsmål

  • Hvornår er jeg berettiget til Arriva rejsetidsgaranti?

    Du kan få Arriva Rejsetidsgaranti, hvis du rejser på billet, rejsekort eller klippekort og er mere end 30 minutter forsinket i ankomst til din bestemmelsesstation.

    Rejser du med Arriva, og indgår der en privatbane, metro eller lignende i din rejse, kan du få økonomisk kompensation. Du kan læse mere under "Hvilke regler gælder for økonomisk kompensation?"

    Er der forsinkelser over 30 minutter med andre transportmidler, fx bus før eller efter togrejsen, og er toget mindre end 30 minutter forsinket, kan du ikke få Arriva Rejsetidsgaranti.

    Retten til rejsetidsgarantibillet eller kompensation bortfalder, hvis du er blevet underrettet om forsinkelsen før køb af billetten, eller hvis forsinkelsen kunne være holdt under 30 minutter ved at omlægge rejsen via en anden forbindelse. 

  • Hvilke regler gælder for en rejsetidsgarantibillet?

    Rejsetidsgarantibilletten udstedes til den strækning, du blev forsinket på, og gælder for rejser i Arrivas tog - samt i DSB's tog i forbindelse med kombinerede rejser. Desuden kan der benyttes bus i omstigningsområdet ved afrejse- og ankomststationen.

    Når du modtager rejsetidsgarantibilletten, skal du være opmærksom på, at den er gyldig i 6 måneder, og at du selv skal udfylde afrejsedatoen inden afgang. Rejsetidsgarantibilletten kan ikke tilbagebetales eller ombyttes.

  • Hvilke regler gælder for økonomisk kompensation?

    Kompensationen udbetales efter følgende satser:

    Forsinkelse  Kompensation
     30-59 minutter  25 % af billetprisen
     60-89 minutter  50 % af billetprisen
     90-119 minutter  75 % af billetprisen
     Over 120 minutter   100 % af billetprisen

    Der udbetales ikke kompensation, hvis kompensationsbeløbet er under 25 kr. I stedet udstedes der en rejsetidsgarantibillet.

    Rejser du på pendler/periodekort, kan du søge kompensation via Arriva Pendlerrejsetidsgaranti.

  • Jeg vil gerne søge om Arriva rejsetidsgaranti. Hvad gør jeg?

    For at få kompensation, enten i form af rejsetidsgarantibillet eller økonomisk kompensation, skal du udfylde og indsende en rejsetidsgarantiblanket sammen med din billet, klippekort eller rejsekortdokumentation - gerne i kopi.

    Din rejsetidsgarantiblanket og din (kopi af) billet/klippekort eller rejsekortdokumentation skal indsendes til Arriva hurtigst muligt efter din forsinkelse. Retten til kompensation bortfalder efter tre år.

    Herefter behandler vi din henvendelse, og du hører fra os senest 10 arbejdsdage efter, at vi har modtaget din ansøgning. 

    Du kan hente en folder med rejsetidsgarantiblanketten på din lokale Arriva station eller downloade den her.
     
    Blanketten skal printes og udfyldes, og kan indsendes til os til her sammen med billetten eller klippekortet. Du kan også udfylde skemaet og sende det med posten til:

    Arriva Tog
    Drewsensvej 1
    8600 Silkeborg

     

  • Kan jeg opgive min togrejse, hvis der er store forsinkelser?

    Hvis du skal på togrejse eller er undervejs, og der opstår forsinkelser på 60 minutter eller mere - må du gerne opgive rejsen og rejse retur til udgangsstationen på samme billet. Derudover kan du få tilbagebetalt din billet uden gebyr. 
  • Kan jeg få forplejning ved forsinkelser over 60 minutter?

    Hvis du på en rejse er mere end 60 minutter forsinket, tilbyder Arriva at refundere op til 50 kr. af dit køb til noget let at spise og drikke. 

    Hvis du befinder dig på perronen eller er på rejse med et af vores tog, refunderer Arriva op til 50 kr. for køb af mad og drikkevarer. Købet skal være foretaget i forbindelse med rejsen og kan tidligst ske, når forsinkelsen er forekommet. 

    Du får din refusion ved at indsende din kvittering for dit køb af forplejning og en kopi af din billet. Oplys venligst, hvilket tog du rejste med samt dit kontonummer.

     
×

Brug af cookies på arriva.dk

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Ved at benytte arriva.dk accepterer du vores brug af cookies.