Silkeborg Station

 
Adresse

Drewsensvej 5
8600 Silkeborg

Togbus

Ved ændringer, hvor der indsættes togbus, holder bussen ved: 

  • Drewsensvej 5 - buslommen uden for banegården på Drewsensvej.

Services

Billet automatKioskParkerings skiltCykelparkering

VentesalLæskurHandicapserviceElevator

Rejse til eller fra Silkeborg

Hvis du skal rejse til eller fra Silkeborg, kan du finde billetten her.

Handicapservice

Mødested: Forhal ved 7-Eleven.

Tidsrum: I togtid.

Elevator/Niveau fri adgang til stationen.

Handicaptoilet tilgængeligt.

Ledelinjer.

Gratis parkering til togrejsende på Silkeborg Station

Hvis du skal parkere på parkeringspladserne ved Silkeborg Station, skal du fra den 20. marts have en parkeringstilladelse. Som togrejsende kan du parkere gratis i 16 timer mod forevisning af gyldig togbillet / check ind på rejsekort. 

Du kan få en gratis parkeringstilladelse ved henvendelse til personalet i 7-Eleven på stationen. Mod forevisning af din togbillet til den givne dag, vil du få udleveret en tablet, hvor du kan aktivere din parkering. Husk dit registreringsnummer.

DSB 7-Eleven på Silkeborg Station har åbent fra kl. 6 - 23 (man - fre) og 7:40 - 23 (lør - søn).

Hvis man har gyldigt handicapbevis og det er placeret synligt i bilens forrude, kan man parkere gratis uden fremvisning af togbillet.

Ønsker du at holde parkeret længere end 16 timer ad gangen, skal du købe en parkeringstilladelse til de ekstra timer gennem APCOA Flow app og betale den lokale takst.

Hvis du har en DSB Plus-profil og har købt kort/billet i DSB app, kan du også få en rabatkode til gratis parkering i 16 timer på den dag hvor din billet er gyldig. Denne kode skal du indtaste, når du starter din parkering i APCOA Flow App.

Du kan læse mere om parkering på Silkeborg Station her. Vi henviser desuden til skiltningen på parkeringspladsen.

Her kan du parkere gratis, når du skal med toget fra Silkeborg Station:

Kort over Silkeborg Station hvor man kan se parkeringspladser

Kilde: DSB

Ofte stillede spørgsmål om stationer

Hvor kan jeg finde mere information om de forskellige stationer?
Hvor kan jeg foretage optankning af mit Rejsekort?

På stationerne er der, ud over billetautomater, opstillet Rejsekortautomater, hvor man kan foretage optankning af sit Rejsekort. Ved optankning via Rejsekortautomaten på stationen overføres det indbetalte beløb til Rejsekortet med det samme.

Hvor kan jeg købe billet?

De fleste stationer (Vestbanen undtaget) er udstyret med billetautomat, hvor du kan købe billetter samt afhente forudbestilte billetter. 

 

I billetautomaten kan man købe voksen- børne- og ung-billetter til enkelt- og returrejser til og fra næsten alle stationer i Danmark. Billetterne gælder til rejse fra og til de stationer der fremgår af billetten, med både Arrivas og DSBs tog. Der kan desuden købes pladsbillet til visse strækninger.

 

Derudover kan man afhente og betale billetter bestilt via rejseplanen.dk eller i DSBs netbutik.

Hvordan betaler jeg i en billetautomat?

Der kan betales med Dankort, VISA/Dankort, Visa, Mastercard, Maestro og Visa Electron udstedt i Danmark. Derudover kan der betales med VISA og Mastercard udstedt i udlandet. 

 

Betaler man med debetkort, skal man være opmærksom på, at der på kortet skal være en disponibel saldo, der overholder det beløb, banken har fastsat for kortet ved køb ved ubemandede terminaler.


Bemærk at det ikke er muligt at betale med kontanter i billetautomaterne.

Læs flere spørgsmål og svar

Bliv opdateret med seneste nyt fra Arriva

Modtag information om produkter, køreplaner, kampagner, spændende konkurrencer og andre nyheder fra Arriva direkte i din indbakke. Du kan altid ændre dine præferencer her.

Tilmeld dig nyhedsbrev

Arriva station stop